Мълчанието на агнетата

Смут в глобалната мрежа! Още в средата на миналата година Facebook обяви, че всеки потребител може да вижда 1500 поста (статуси, снимки, видео) дневно. Но поради ограниченото време и място обикновено му показва 300 от тях. Селекцията им се извършва чрез алгоритъм, който оценява всяка публикация, базиран на интереса на потребителя. През последните няколко месеца, освен новата функция - Story Bumping, която непрекъснато ви пробутва стари постове, към математиката зад социалната мрежа бяха добавени още много "тежести", които пресмятат решението дали да ви покажат определен пост - особено тези на т.нар. групи и страници на медии. Чрез този сложен алгоритъм Facebook вече може да манипулира newsfeed-овете на своите потребители.

Поредната промяна в политиката на Facebook остана незабелязана за обикновения потребител, но предизвика сериозен отзвук сред бизнес играчите в глобалната мрежа. Отзвук, чието ехо със сигурност ще отеква силно в идните месеци. Първо, защото социалната мрежа заяви менторски амбиции да налага съдържание, което сама определя като "качествено". Второ - с извършената промяна компанията удари сериозно през ръцете онези, които досега печелеха пари на неин гръб. Удари и техните клиенти, които сега ще трябва да плащат по-висока цена за реклама. Така Facebook просто се опитва да разкара посредниците между себе си и своите клиенти. И трето - да въведе ред в пийпълметричните изследвания, като посочи лоялните играчи на онлайн пазара и онези, които помпат мускули с т.нар. "кух трафик". 

Facebook наточи ножа за медийните ментета

Пристрастяването към Facebook е диагноза, която вече мнозина от нас сами могат да си поставят. Причините са различни - стремеж към информираност, забавление, воайорски интерес към живота на другите, нарцисизъм, проблеми с общуването, неизживяна страст към лексиконите или от всичко по малко. Със сигурност край вас вече има хора, които окончателно са се пренесли да живеят в социалната мрежа. Дали печелят от това, е друг въпрос. Със сигурност печели Facebook. Но не само. 

Facebook страници, озаглавени "Държа на теб", "Обичам да се смея!", "Аз ♥ България", "Смях до скъсване", "Най-красивите жени са българките!", привличат стотици хиляди фенове. Повечето от тях определят себе си като сайтове за забавление, групи за общи интереси и инициативи, неправителствени организации. "Покажи на ближния си, че го обичаш", "Забавлявай се, един път се живее!", проповядват те. Изобилието от viral снимки, остроумия и бъзици те карат да споделяш и да споделяш. Забавно, позитивно, надъхващо. И най-вече - напълно безплатно. Но дали наистина е така?

В Топ 30 на най-големите български Facebook страници има групи с над 400 хиляди фенове. Истината е, че всяко действие на нищо неподозиращия потребител - лайк на страницата, харесване на пост или споделяне, е акт на зарибяване, който може да бъде осребрен и да донесе реални пари на нейния собственик. Благодарение на т.нар. Facebook маркетинг, сериозни познания, множество трикове и откровени измами много хора забогатяха. 

Схемата е проста - имате сайт, но нямате посещения. Най-лесно е да си купите трафик от подобни групи. Ще ви излезе много по-евтино, отколкото ако рекламирате директно във Facebook или Google AdWords. Публикуван в тях, вашият пост моментално достига до стотици хиляди. Цената е на клик (посещение към вашия сайт) и е обратнопропорционална на количеството - колкото повече, толкова по-евтино. Сделката е под тезгяха, по договаряне, без ДДС. 

Алъш-веришът с трафик от Facebook се завъртя в световен мащаб. Той е най-успешният и евтин инструмент за популяризиране на медийни ментета, продукти и услуги със съмнително качество и съдържание. У нас безскрупулно използван и за политагитация. Така, сред постовете в страници, посветени на домашните любимци или красотата на българките, изневиделица никнат новини за Орешарски или Борисов. 

Разчистване на кошарите

Продавачите разчитат на инерцията и вродения инстинкт на потребителите да лайкват. Те подхождат към тях като към стадо овце, което насочват с viral (вирусни) техники към кошарата - сайта на купувача. Ако вие сте купувачът и цената на добитъка ви се стори твърде висока (между 1-2 стотинки на клик), има и други начини. Може да си купите малка кошарка - цяла Facebook страница с 30-50 000 фенове на средна цена 5-7 ст. за фен, които да си отглеждате сами, като захранвате внимателно със собствени постове, за да не ги оспамите. Тук обаче ви дебне една сериозна опасност. 

Случвало ли ви се е да разберете, че харесвате дадена страница, която всъщност никога не сте виждали? Това е т. нар. Like-jacking - друга измама, при която потребителите си мислят, че харесват даден пост, но се оказва, че like бутонът ги е отвел към съвсем различна страница. И така, ако се окаже, че всички овце в кошарката ви са хакнати и натикани насилствено там, Facebook от своя страна може да хакне цялото ви начинание. 

Според данните на Shareaholic в глобален мащаб - компания, която работи с над 200 хиляди онлайн медии, процентът на препратените от Facebook посетители към медийни сайтове се е увеличил със 170% за една година. Благодарение на промяната в алгоритъма на постовете обаче тази порочна практика може да бъде прекратена. От няколко месеца насам антиспам филтърът на Facebook засича тези страници, изолира постовете в тях и ги блокира безпощадно. Спадът в трафика през изминалия декември достига 40%, 60%, дори 80% при онези, които до този момент са паразитирали изцяло на гърба на социалната мрежа. 

Пренареждане

Оздравителният ефект от новата политика на Facebook вече се усеща и у нас. Невъзможността за организиране на мащабни трафик кампании в социалната мрежа доведе до срив в посещенията на inews.bg, известен като най-големия играч в тази област. Причината е ясна - според глобалния сайт за онлайн анализи Alexa.com 47% oт посетителите на inews.bg идват директно от Facebook. 

"Водещият индекс в класацията на "Гемуис" ще продължи да бъде броят реални потребители. Като цяло този трафик го има в тези сайтове, хората наистина са ги посетили и ние няма как да не покажем това. Без значение дали са отишли доброволно, или са били подведени. Но този показател не описва детайлите и качеството на даден сайт. Сериозните рекламни агенции знаят, че останалите наши показатели, един от които Average Visits per Visitor (среден брой импресии на посетител), дават много по-ясно описание за аудиторията и лоялността на потребителите. Единственият начин да се противодейства на подобни практики е като научим пазара как правилно да разчита данните", коментира управителят на "Гемиус" за България Веселин Ангелов. 

Според ESOMAR (Международната асоциация за проучвания на общественото мнение и маркетингови изследвания) подвеждащите техники за привличане на аудитория също не са нарушение на морално-етичните норми. 

Макар и с известни разлики, данните на всички онлайн метрики много точно показват кои медии произвеждат собствено и качествено съдържание. Високата степен на отпадане (Bounce rate), ниският брой импресии на посетител, ниското средно време на разглеждане и необяснимо високият брой реални потребители, които посещават тези анонимни сайтове, ясно показват, че те разчитат само на вирусен маркетинг. 

За жалост, уеб мошениците ще продължат да търсят и да намират начини за надлъгване с пийпълметрията. Вместо в качествена журналистика, те ще наливат огромни суми с неясен произход в медийни фалшификати. За да промиват мозъците, залостени в кошарите им. Сега обаче се свличат стремглаво назад в класацията, а тя е безжалостна: 

През Април 2018 Blitz.bg e българският сайт в категория "Новини" с най-много реални потребители (в "Гемиус" този индикатор се отнася до действителния брой на хората, а не до компютри, куки-та или IP адреси). Посетили са го 1 016 577  българи.

През Април 2018,сайтът е генерирал 61 147 680 импресии (колко пъти дадена уебстраница е видяна от посетителите). 

По този основен показател Blitz.bg e безспорният лидер на върха. 

Blitz.bg притежава 24,72% от  интернет обхвата (потребителите в целева група "Новини", посетили интернет в рамките на месеца) . 

Blitz.bg е на челно място и по времето, прекарано от потребителите в целева група "Новини" за изминалия месец. Този индикатор се изразява в часове, а данните ни са повече от респектиращи - 1 578 198,09.

Топ новинарски сайтове (PC + мобилни версия) за месец Април 2018 по данни на Гемиус България
Медиа Посетители (реални потребители) Импресии Среден брой импресии на посетител Средно време на посетител (ч:мин:сек) Средно време на посещение(ч:мин:сек Средно време на разглеждане (ч:мин:сек) Интернет обхват Посещения Посещения по юзери
    total total total total total total total total total
1 blitz.bg 1 016 577 61 147 680 60,15 1:39:40 0:08:49 0:01:39 24,72% 11 498 077 11,31
2 vesti.bg 1 211 221 23 786 701 19,64 0:19:29 0:02:59 0:01:00 29,46% 7 924 599 6,54
3 fakti.bg 936 283 19 190 822 20,50 0:28:52 0:04:09 0:01:24 22,77% 6 502 535 6,95
4 dnes.bg 941 910 17 578 532 18,66 0:22:31 0:03:22 0:01:12 22,91% 6 311 836 6,70
5 novini.bg 851 939 17 190 100 20,18 0:21:10 0:02:23 0:01:03 20,72% 7 555 715 8,87
6 24chasa.bg 1 152 070 16 626 938 14,43 0:24:57 0:04:15 0:01:44 28,02% 6 771 126 5,88
7 nova.bg 1 197 888 15 530 084 12,96 0:18:32 0:03:24 0:01:26 29,13% 6 541 669 5,46
8 dariknews.bg 993 417 9 983 339 10,05 0:08:00 0:02:16 0:00:48 24,16% 3 514 711 3,54
9 offnews.bg 544 089 7 648 824 14,06 0:18:37 0:04:05 0:01:19 13,23% 2 478 886 4,56
10 dnevnik.bg 585 411 7 225 211 12,34 0:17:16 0:03:55 0:01:24 14,24% 2 576 232 4,40
11 actualno.com 793 352 6 295 117 7,93 0:10:01 0:02:11 0:01:16 19,29% 3 648 916 4,60
12 news.bg 646 441 5 991 102 9,27 0:11:32 0:02:34 0:01:15 15,72% 2 898 034 4,48
13 marica.bg 440 601 4 430 203 10,05 0:10:00 0:02:31 0:01:00 10,71% 1 749 549 3,97
14 btvnovinite.bg 850 115 3 486 678 4,10 0:03:52 0:01:40 0:00:57 20,67% 1 970 914 2,32
15 segabg.com 240 840 3 225 509 13,39 0:23:04 0:05:07 0:01:43 5,86% 1 085 359 4,51
16 trud.bg 276 312 3 149 698 11,40 0:15:01 0:03:47 0:01:19 6,72% 1 094 893 3,96
17 bnt.bg 398 638 1 689 005 4,24 0:04:32 0:02:23 0:01:04 9,69% 757 057 1,90
18 168chasa.bg 185 875 967 516 5,21 0:07:50 0:03:34 0:01:30 4,52% 408 913 2,20
19 bgdnes.bg 154 366 946 353 6,13 0:08:05 0:03:11 0:01:19 3,75% 391 713 2,54
20 chronicle.bg 100 316 817 824 8,15 0:03:09 0:01:57 0:00:23 2,44% 161 750 1,61
21 bulgariautre.bg 168 946 705 395 4,18 0:03:25 0:01:28 0:00:49 4,11% 391 210 2,32
22 bgonair.bg 183 188 458 833 2,50 0:02:13 0:01:28 0:00:53 4,45% 277 916 1,52
23 debati.bg 138 468 317 513 2,29 0:01:28 0:00:47 0:00:39 3,37% 261 772 1,89
24 inews.bg 73 460 219 512 2,99 0:06:44 0:04:27 0:02:15 1,79% 111 233 1,51
25 novinite.bg 42 344 166 150 3,92 0:03:57 0:02:02 0:01:00 1,03% 82 021 1,94

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

НОВИНИ

Press Esc to close