Мълчанието на агнетата

Смут в глобалната мрежа! Още в средата на миналата година Facebook обяви, че всеки потребител може да вижда 1500 поста (статуси, снимки, видео) дневно. Но поради ограниченото време и място обикновено му показва 300 от тях. Селекцията им се извършва чрез алгоритъм, който оценява всяка публикация, базиран на интереса на потребителя. През последните няколко месеца, освен новата функция - Story Bumping, която непрекъснато ви пробутва стари постове, към математиката зад социалната мрежа бяха добавени още много "тежести", които пресмятат решението дали да ви покажат определен пост - особено тези на т.нар. групи и страници на медии. Чрез този сложен алгоритъм Facebook вече може да манипулира newsfeed-овете на своите потребители.

Поредната промяна в политиката на Facebook остана незабелязана за обикновения потребител, но предизвика сериозен отзвук сред бизнес играчите в глобалната мрежа. Отзвук, чието ехо със сигурност ще отеква силно в идните месеци. Първо, защото социалната мрежа заяви менторски амбиции да налага съдържание, което сама определя като "качествено". Второ - с извършената промяна компанията удари сериозно през ръцете онези, които досега печелеха пари на неин гръб. Удари и техните клиенти, които сега ще трябва да плащат по-висока цена за реклама. Така Facebook просто се опитва да разкара посредниците между себе си и своите клиенти. И трето - да въведе ред в пийпълметричните изследвания, като посочи лоялните играчи на онлайн пазара и онези, които помпат мускули с т.нар. "кух трафик". 

Facebook наточи ножа за медийните ментета

Пристрастяването към Facebook е диагноза, която вече мнозина от нас сами могат да си поставят. Причините са различни - стремеж към информираност, забавление, воайорски интерес към живота на другите, нарцисизъм, проблеми с общуването, неизживяна страст към лексиконите или от всичко по малко. Със сигурност край вас вече има хора, които окончателно са се пренесли да живеят в социалната мрежа. Дали печелят от това, е друг въпрос. Със сигурност печели Facebook. Но не само. 

Facebook страници, озаглавени "Държа на теб", "Обичам да се смея!", "Аз ♥ България", "Смях до скъсване", "Най-красивите жени са българките!", привличат стотици хиляди фенове. Повечето от тях определят себе си като сайтове за забавление, групи за общи интереси и инициативи, неправителствени организации. "Покажи на ближния си, че го обичаш", "Забавлявай се, един път се живее!", проповядват те. Изобилието от viral снимки, остроумия и бъзици те карат да споделяш и да споделяш. Забавно, позитивно, надъхващо. И най-вече - напълно безплатно. Но дали наистина е така?

В Топ 30 на най-големите български Facebook страници има групи с над 400 хиляди фенове. Истината е, че всяко действие на нищо неподозиращия потребител - лайк на страницата, харесване на пост или споделяне, е акт на зарибяване, който може да бъде осребрен и да донесе реални пари на нейния собственик. Благодарение на т.нар. Facebook маркетинг, сериозни познания, множество трикове и откровени измами много хора забогатяха. 

Схемата е проста - имате сайт, но нямате посещения. Най-лесно е да си купите трафик от подобни групи. Ще ви излезе много по-евтино, отколкото ако рекламирате директно във Facebook или Google AdWords. Публикуван в тях, вашият пост моментално достига до стотици хиляди. Цената е на клик (посещение към вашия сайт) и е обратнопропорционална на количеството - колкото повече, толкова по-евтино. Сделката е под тезгяха, по договаряне, без ДДС. 

Алъш-веришът с трафик от Facebook се завъртя в световен мащаб. Той е най-успешният и евтин инструмент за популяризиране на медийни ментета, продукти и услуги със съмнително качество и съдържание. У нас безскрупулно използван и за политагитация. Така, сред постовете в страници, посветени на домашните любимци или красотата на българките, изневиделица никнат новини за Орешарски или Борисов. 

Разчистване на кошарите

Продавачите разчитат на инерцията и вродения инстинкт на потребителите да лайкват. Те подхождат към тях като към стадо овце, което насочват с viral (вирусни) техники към кошарата - сайта на купувача. Ако вие сте купувачът и цената на добитъка ви се стори твърде висока (между 1-2 стотинки на клик), има и други начини. Може да си купите малка кошарка - цяла Facebook страница с 30-50 000 фенове на средна цена 5-7 ст. за фен, които да си отглеждате сами, като захранвате внимателно със собствени постове, за да не ги оспамите. Тук обаче ви дебне една сериозна опасност. 

Случвало ли ви се е да разберете, че харесвате дадена страница, която всъщност никога не сте виждали? Това е т. нар. Like-jacking - друга измама, при която потребителите си мислят, че харесват даден пост, но се оказва, че like бутонът ги е отвел към съвсем различна страница. И така, ако се окаже, че всички овце в кошарката ви са хакнати и натикани насилствено там, Facebook от своя страна може да хакне цялото ви начинание. 

Според данните на Shareaholic в глобален мащаб - компания, която работи с над 200 хиляди онлайн медии, процентът на препратените от Facebook посетители към медийни сайтове се е увеличил със 170% за една година. Благодарение на промяната в алгоритъма на постовете обаче тази порочна практика може да бъде прекратена. От няколко месеца насам антиспам филтърът на Facebook засича тези страници, изолира постовете в тях и ги блокира безпощадно. Спадът в трафика през изминалия декември достига 40%, 60%, дори 80% при онези, които до този момент са паразитирали изцяло на гърба на социалната мрежа. 

Пренареждане

Оздравителният ефект от новата политика на Facebook вече се усеща и у нас. Невъзможността за организиране на мащабни трафик кампании в социалната мрежа доведе до срив в посещенията на inews.bg, известен като най-големия играч в тази област. Причината е ясна - според глобалния сайт за онлайн анализи Alexa.com 47% oт посетителите на inews.bg идват директно от Facebook. 

"Водещият индекс в класацията на "Гемуис" ще продължи да бъде броят реални потребители. Като цяло този трафик го има в тези сайтове, хората наистина са ги посетили и ние няма как да не покажем това. Без значение дали са отишли доброволно, или са били подведени. Но този показател не описва детайлите и качеството на даден сайт. Сериозните рекламни агенции знаят, че останалите наши показатели, един от които Average Visits per Visitor (среден брой импресии на посетител), дават много по-ясно описание за аудиторията и лоялността на потребителите. Единственият начин да се противодейства на подобни практики е като научим пазара как правилно да разчита данните", коментира управителят на "Гемиус" за България Веселин Ангелов. 

Според ESOMAR (Международната асоциация за проучвания на общественото мнение и маркетингови изследвания) подвеждащите техники за привличане на аудитория също не са нарушение на морално-етичните норми. 

Макар и с известни разлики, данните на всички онлайн метрики много точно показват кои медии произвеждат собствено и качествено съдържание. Високата степен на отпадане (Bounce rate), ниският брой импресии на посетител, ниското средно време на разглеждане и необяснимо високият брой реални потребители, които посещават тези анонимни сайтове, ясно показват, че те разчитат само на вирусен маркетинг. 

За жалост, уеб мошениците ще продължат да търсят и да намират начини за надлъгване с пийпълметрията. Вместо в качествена журналистика, те ще наливат огромни суми с неясен произход в медийни фалшификати. За да промиват мозъците, залостени в кошарите им. Сега обаче се свличат стремглаво назад в класацията, а тя е безжалостна: 

През Maй 2017 Blitz.bg e българският сайт в категория "Новини" с най-много реални потребители (в "Гемиус" този индикатор се отнася до действителния брой на хората, а не до компютри, куки-та или IP адреси). Посетили са го 1 086 078 българи.

През Maй 2017 ,сайтът е генерирал 57 140 580 импресии (колко пъти дадена уебстраница е видяна от посетителите). 

По този основен показател Blitz.bg e безспорният лидер на върха. 

Blitz.bg притежава 24,82% от  интернет обхвата (потребителите в целева група "Новини", посетили интернет в рамките на месеца) . 

Blitz.bg е на челно място и по времето, прекарано от потребителите в целева група "Новини" за изминалия месец. Този индикатор се изразява в часове, а данните ни са повече от респектиращи - 1 578 198,09.

Топ новинарски сайтове (PC + мобилни версия) за месец април 2016 по данни на Гемиус България
No Възел Посетители (реални потребители) Импресии Среден брой импресии на посетител Средно време на посетител [ч:мин:сек] Средно време на разглеждане [ч:мин:сек] Средна продължителност на импресия [ч:мин:сек] Интернет обхват Посещения Среден брой сесии на посетител
1 blitz.bg 875 066 60 510 118 69,15 01:48:13 00:08:37 00:01:34 19,90% 10 988 305 12,56
2 sinoptik.bg 994 466 21 794 115 21,92 00:13:10 00:01:38 00:00:36 22,61% 8 045 491 8,09
3 vesti.bg 1 160 671 17 810 101 15,34 00:16:19 00:02:59 00:01:04 26,39% 6 347 373 5,47
4 dnes.bg 503 460 16 663 157 33,10 00:38:52 00:04:51 00:01:10 11,45% 4 027 944 8,00
5 novini.bg 586 755 14 662 225 24,99 00:30:35 00:04:22 00:01:13 13,34% 4 109 961 7,00
6 pik.bg 990 174 14 299 751 14,44 00:21:04 00:03:22 00:01:28 22,51% 6 194 170 6,26
7 Dir.bg News - 11 054 466 - - - 00:01:31 - - -
8 24chasa.bg 687 064 10 812 728 15,74 00:24:18 00:04:45 00:01:33 15,62% 3 520 471 5,12
9 dnevnik.bg 585 791 9 055 416 15,46 00:21:46 00:04:44 00:01:24 13,32% 2 696 111 4,60
10 actualno.com 687 523 8 609 526 12,52 00:26:49 00:06:49 00:02:08 15,63% 2 701 762 3,93
11 dariknews.bg 677 447 6 846 515 10,11 00:11:19 00:02:58 00:01:07 15,40% 2 590 149 3,82
12 fakti.bg 446 470 5 525 201 12,38 00:16:27 00:03:35 00:01:20 10,15% 2 046 683 4,58
13 plovdiv24.bg 223 988 5 424 498 24,22 00:23:12 00:03:41 00:00:57 5,09% 1 411 350 6,30
14 trud.bg 336 648 4 524 225 13,44 00:17:11 00:04:08 00:01:17 7,65% 1 401 843 4,16
15 offnews.bg 443 859 4 294 884 9,68 00:17:33 00:03:33 00:01:49 10,09% 2 197 857 4,95
16 marica.bg 223 444 3 835 347 17,16 00:19:15 00:04:30 00:01:07 5,08% 955 681 4,28
17 webcafe.bg 273 040 3 236 499 11,85 00:10:21 00:03:31 00:00:52 6,21% 804 535 2,95
18 news.bg 316 610 3 103 637 9,80 00:13:26 00:03:03 00:01:22 7,20% 1 395 599 4,41
19 standartnews.com 387 195 3 074 302 7,94 00:09:06 00:02:37 00:01:09 8,80% 1 347 647 3,48
20 btvnovinite.bg 568 013 2 632 279 4,63 00:05:00 00:02:22 00:01:05 12,91% 1 199 861 2,11
21 trafficnews.bg 233 551 2 324 828 9,95 00:12:18 00:02:41 00:01:14 5,31% 1 067 955 4,57
22 mediapool.bg 232 559 2 193 599 9,43 00:13:40 00:03:23 00:01:27 5,29% 938 372 4,03
23 gospodari.com 374 289 2 154 102 5,76 00:08:11 00:03:19 00:01:25 8,51% 922 639 2,47
24 bnews.bg 309 771 1 862 892 6,01 00:06:29 00:01:59 00:01:05 7,04% 1 010 929 3,26
25 vchas.net 225 308 1 570 698 6,97 00:11:30 00:02:32 00:01:39 5,12% 1 022 686 4,54
26 chronicle.bg 69 592 1 189 822 17,10 00:08:03 00:03:16 00:00:28 1,58% 171 425 2,46
27 politikata.net 234 009 1 129 407 4,83 00:05:53 00:01:38 00:01:13 5,32% 844 144 3,61
28 epicenter.bg 239 378 1 116 807 4,67 00:05:16 00:02:10 00:01:08 5,44% 582 449 2,43
29 bnt.bg 289 586 1 037 648 3,58 00:03:22 00:01:57 00:00:56 6,58% 500 766 1,73
30 topnovini.bg 266 422 1 035 133 3,89 00:03:24 00:01:33 00:00:52 6,06% 582 462 2,19
31 dalivali.bg 138 800 1 007 306 7,26 00:04:15 00:01:17 00:00:35 3,16% 461 506 3,32
32 clubz.bg 119 302 963 979 8,08 00:12:17 00:03:38 00:01:31 2,71% 402 795 3,38
33 struma.bg 54 901 858 270 15,63 00:23:42 00:04:53 00:01:31 1,25% 266 003 4,85
34 bTV - News - 776 700 - - - 00:00:54 - - -
35 delo.bg 278 138 637 239 2,29 00:01:34 00:00:53 00:00:41 6,32% 494 453 1,78
36 inews.bg 111 115 593 358 5,34 00:14:05 00:07:07 00:02:38 2,53% 219 615 1,98
37 kmeta.bg 258 756 587 911 2,27 00:01:24 00:00:51 00:00:37 5,88% 428 743 1,66
38 novinite.bg 66 625 433 799 6,51 00:07:01 00:02:49 00:01:05 1,51% 165 738 2,49
39 168chasa.bg 104 073 378 415 3,64 00:04:45 00:02:36 00:01:18 2,37% 190 574 1,83
40 framar.bg-media.framar.bg 130 029 369 174 2,84 00:04:02 00:02:09 00:01:25 2,96% 243 372 1,87

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

НОВИНИ

Press Esc to close